Verzending & Bezorging

Vind hier alle informatie over de verzendmethoden, verzendkosten en bezorging van Schuurman Schoenen.

Onderaan vind je een overzicht van de meest gestelde vragen over deze onderwerpen.

Alles over bezorgen

We doen ons best om je bestelling zo snel mogelijk bij je af te leveren. In principe geldt: op werkdagen voor 20:00 uur besteld is de volgende dag in huis. Of dat lukt, hangt ervan af of we jouw bestelde artikel(en) op voorraad hebben in ons centrale magazijn. Zo niet, houd dan rekening met een levertijd van 1 tot 5 werkdagen. Op de artikeldetailpagina in de webshop kun je de specifieke levertijd per product zien. Selecteer jouw maat en de specifieke levertijd verschijnt onder de maat.

Schuurman Schoenen bezorgt jouw bestelling ook in het buitenland. Hiervoor worden verzendkosten in rekening gebracht (verschillend per land, zie overzicht), die automatisch worden verrekend voordat je de bestelling bevestigd:


Let op: de levertijd van jouw bestelling zal vermoedelijk langer duren dan 2 tot 5 werkdagen.

Alles over verzendmethode

Voor de verzending van je bestelling werken wij samen met DHL. Op het moment dat je bestelling wordt overgedragen aan DHL, ontvang je van ons een e-mail met Track & Trace-informatie. Met deze informatie kun je vervolgens je bestelling volgen.

De bezorger van DHL levert je bestelling af op het door jou opgegeven afleveradres. Je kunt zelf aangeven of dit bijvoorbeeld thuis, op je werk of bij je buren is. Het is niet mogelijk om een bestelling te laten bezorgen op een postbusadres.

Ben je niet thuis op de dag van bezorging? Dan probeert de bezorger je pakket af te geven bij de buren. Je ontvangt een gele kaart in de brievenbus. Hier staat op waar het pakket in de straat is afgegeven of bij welk DHL ServicePoint je het pakket de eerstvolgende werkdag kan afhalen.

Bij het bestellen kun je er ook voor kiezen om je bestelling af te halen bij een van de 4.000 DHL ServicePoints in Nederland. Tijdens het afrekenproces in de winkelwagen kun je eenvoudig aangeven bij welk DHL ServicePoint je de bestelling wilt afhalen. In België kun je hiervoor terecht bij BPost.

Klik hier voor een DHL ServicePoint bij jou in de buurt.

In de eerste stap van het bestelproces kun je er ook voor kiezen om je bestelling af te halen bij een van onze winkels. Een compleet overzicht van al onze winkels vind je hier.

Alles over verzendkosten

Er worden geen verzendkosten berekend bij bestellingen boven de € 30,-. Bij bestellingen met een orderwaarde onder de € 30,- rekenen wij € 3,95 verzendkosten bij verzending binnen Nederland. 

Bij verzending van bestellingen naar het buitenland worden altijd verzendkosten in rekening gebracht. 

De kosten van het verzenden naar het buitenland variëren per land. Je kunt dit terug vinden in het overzicht:

Ruilen of retourneren? Dat kan natuurlijk! 

Klik hier voor meer informatie.

Veel gestelde vragen over de verzending en bezorging

Is de levertijd verstreken en heb je nog geen pakket of statusbericht van ons ontvangen? Dan kun je contact met ons opnemen via e-mail: webshop@schuurman-schoenen.nl. Vermeld in je bericht je bestelnummer en klantnummer, dan komen wij snel met een reactie.

Er worden geen verzendkosten berekend bij bestellingen boven de € 30,-. Bij bestellingen met een orderwaarde onder de € 30,- rekenen wij € 3,95 verzendkosten bij verzending binnen Nederland. 

De kosten van het verzenden naar het buitenland variëren per land. Je kunt dit terug vinden in het overzicht:

Op de site maken we gebruik van drie verzendmethoden:

  1. Thuisbezorging via DHL
  2. Afhalen bij een DHL ServicePoint
  3. Afhalen bij één van onze winkels

Klik hier voor meer informatie over de verzendmethoden.

Heb je gekozen voor thuisbezorging maar was je niet thuis? Dan probeert de DHL-bezorger je bestelling af te leveren bij de buren. Heb je aangegeven het pakket niet bij de buren mag worden bezorgd of kan het pakket niet worden aangenomen door de buren? In dit geval kan je de volgende dag het pakket op het dichtstbijzijnde DHL ServicePoint ophalen.